You are currently viewing טיפול בהתמכרות לקנאביס

טיפול בהתמכרות לקנאביס

התמכרות היא נושא מורכב המשפיע על אנשים בדרכים רבות ושונות. ישנן גישות רבות ושונות לטיפול בהתמכרויות, וסוג הטיפול שאSO מקבל תלוי בחומר אליו הוא מכור. אם אתם מתעניינים בנושא, הנה מידע בנוגע לסוגי טיפולים בהתמכרות לקנאביס, סמים קלים ואלכוהול.

הטיפול בהתמכרות לקנאביס כולל מגוון שיטות וגישות, לרבות טיפול קוגניטיבי התנהגותי והפחתת נזקים. ישנם סוגים רבים ושונים של טיפול בהתמכרות לקנאביס זמינים, אך לכולם יש דבר אחד במשותף – כולם מבוססי ראיות מהמדע, סוגי טיפולים פסיכולוגיים ועוד. למשל, גמילה רפואית – ניתן לעשות זאת בבית חולים או במסגרת חוץ. זה יעזור לכם לרדת מהסם או האלכוהול במהירות ובבטחה. מה לגבי גמילה מקנאביס, גמילה מאלכוהול וטיפולים התנהגותיים?

טיפול קוגניטיבי התנהגותי לטיפול בהתמכרויות

– טיפול קוגניטיבי התנהגותי – CBT עוזר לאנשים לזהות את הטריגרים שלהם לשימוש בסמים או לשתייה. כך לומדים דרכים חדשות להתמודד עם מתח, שיכולות לעזור למנוע שימוש חוזר בחומרים זרים. כמו כן, ישנן תוכניות 12 שלבים – תוכניות אלו מתמקדות בהימנעות מכל החומרים. הן גם מלמדות אנשים איך לבנות מערכות יחסים מפוכחות ולפתח כישורי חיים שיכולים לעזור להם להישאר פיכחים בטווח הארוך.

טיפול בהתמכרות לקנאביס, סמים קלים ואלכוהול כולל מגוון שיטות שונות. חשוב להבין את הסוגים השונים של טיפול בהתמכרויות הקיימים לפני שמחליטים איזה מהם הכי מתאים לכם. כמו כן, בחלק מהמקרים טיפול בהתמכרויות לקנאביס, סמים קלים ואלכוהול כולל מגוון תרופות.

הצעד הראשון בטיפול בהתמכרויות

הצעד הראשון בטיפול בהתמכרות הוא להבין את ההתמכרות. לאחר מכן, האדם יקבל רשימה של אפשרויות טיפול. אלה עשויים לכלול טיפול פסיכולוגי, תרופות או שניהם. ישנם גם טיפולים ספציפיים להפרעות המתרחשות במקביל כמו דיכאון או חרדה שניתן לכלול בתוכנית הטיפול.

מטרת הטיפול בהתמכרות היא לעזור לאדם להתאושש מההתמכרות וללמוד כיצד לחיות חיים בריאים בלעדיה. חלק מהאסטרטגיות הטיפוליות הנפוצות כוללות תוכניות ניקוי רעלים, כאשר  אלו יכולות להימשך בין מספר ימים למספר חודשים בהתאם לחומרת ההתמכרות. כמו כן, המכור בד"כ צריך לעבור מפגשים טיפוליים – ניתן לבצע אותם פנים אל פנים או באינטרנט.

טיפול בהתמכרויות לקנאביס, סמים קלים ואלכוהול כולל הרבה תהליכים ושלבים שונים. זה יכול לכלול ייעוץ, קבוצות תמיכה, מפגשים עם עובדת סוציאלית ועוד. חשוב לזכור כי, יש אנשים שנאבקים בהתמכרות לעישונים וצריכים לעבור גמילה מקנאביס במרכז גמילה, לעיתים קרובות הם מכורים לסמים קלים או אלכוהול בגלל שיש להם בעיות נפשיות בסיסיות שמקשות על חיים נורמליים. ולכן חשוב לקבל טיפול משולב או הוליסטי הכולל תמיכה רגשית ופיזית גם יחד.

כתיבת תגובה